Gepost door: jacinthacastora | 9 juli 2010

Galapagos staat achter oranje

Leven op een eiland in de stille oceaan: tijdens het WK voetbal 2010

Als opmaat naar de finale ben ik gestart met de fotoserie Galapagos staat achter oranje http://bit.ly/9sjr9l. Je kunt ze gewoon in de slideshow stand bekijken.

Normaal gesproken ben ik niet zo’n voetbalfan. Ik vind het goed als mensen zich vermaken en ik vind het leuk om een mooie pot voetbal te zien. Helaas zien we dat niet zo vaak tijdens kampioenschappen, omdat er regelmatig tactisch gespeeld wordt. Dat dit ook fataal kan zijn, zagen we in de wedstrijd Spanje-Duitsland. Duitsland ging pas het laatste kwartier echt voetballen, maar helaas lukte het toen niet meer om de stand te wijzigen. Verdiend verloren wat mij betreft, hoewel het in de voorhoede van Spanje ook niet lekker liep. Ze hadden er minstens 5 moeten maken.

Ja, waar zo’n wereldkampioenschap al niet toe leidt. Normaal gesproken staat mijn tv uit, maar de laatste week heb ik toch verschillende wedstrijden gekeken. Nu Nederland in de finale zit, vind ik het toch jammer dat we hier op de Galapagos geen groot scherm hebben en bijvoorbeeld met Spanjaarden en Nederlanders de wedstrijd zouden kunnen bekijken. Ik heb geprobeerd om de 4 Nederlanders die hier momenteel wonen bij elkaar te krijgen. Een zit op dit moment vast in Quito, hopend op een mogelijkheid om dit weekend nog terug te vliegen en de wedstrijd alsnog hier te kunnen zien in plaats van alleen op een hotelkamer. Een hebben we niet kunnen bereiken, dus het worden waarschijnlijk 2 Nederlanders voor een tvtje. Beetje jammer. We overwegen overigens om – als Nederland wint – zondagmiddag luid toeterend door de straten te gaan, zoals de Galapaguena doen als zij gewonnen hebben (zie http://vroegevogels.vara.nl/Weblog-Galapagos-item.419.0.html?&tx_ttnews[pointer]=4&tx_ttnews[tt_news]=350146&tx_ttnews[backPid]=418&cHash=0cd3671e49) toen Ecuador van Argentinie won.

Geef een reactie

Categorieën

